WooCommerce verzendmethoden en -kosten instellen
Wij hebben inmiddels een nieuwe versie van dit artikel (inclusief video) gepubliceerd. In dit artikel gaan we in op de nieuwe manier waarop verzendmethodes en verzendkosten worden ingesteld vanaf WooCommerce 2.6
Wanneer je een webshop hebt zal je producten moeten versturen en wellicht wil je hier ook verzendkosten voor in rekening brengen.
In WooCommerce zitten standaard een aantal verschillende verzendmethoden waar je uit kunt kiezen en aan deze verzendmethoden kun je weer verzendkosten hangen.
In dit artikel gaan we behandelen hoe je de verschillende verzendmethoden kunt inschakelen en hoe je de verzendkosten kunt instellen.
Verzendmethode inschakelen
Om bij de opties te komen om verzendmethoden in te schakelen moet je als je bent ingelogd op je WordPress website naar “WooCommerce -> Instellingen” gaan en vervolgens naar het tabblad “Verzendmethoden”.
Je komt nu op een pagina terecht met alle instellingen die te maken hebben met de verzendmethoden en -kosten. De standaard verzendmethoden zien er als volgt uit:
Zo kun je instellen dat verzenden geheel gratis is, tegen een vast tarief gaat, afhangt van de locatie van de koper of dat mensen het product kunnen afhalen.
Om een bepaalde verzendmethode in te schakelen kun je op “Instellingen” klikken bij de desbetreffende verzendmethode en vervolgens een vinkje zetten bij “
Uiteraard wil je naast het inschakelen van een verzendmethode ook een tarief hangen aan de verzendmethode. Zo kan afhalen geheel gratis zijn, maar wil je wellicht wel verzendkosten wanneer je een pakket moet versturen en laten bezorgen.
Verzendkosten instellen in WooCommerce
De verzendkosten instellen in WooCommerce hoeft niet heel moeilijk te zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een vast tarief per bestelling wilt hanteren kun je naar de instellingen van “Vast tarief” gaan.
Je kunt meteen bovenaan op deze instelpagina:
- De methode titel (vast tarief) wijzigen indien je hier behoefte aan hebt;
- Aangeven of het vaste tarief voor alle landen geldig is of bijvoorbeeld alleen voor Nederland;
- Aangeven of er BTW gerekend moet worden voor de verzendkosten;
- Kosten per bestelling invullen.
Wanneer je dus bijvoorbeeld bij elke bestelling € 6,75 verzendkosten wilt rekenen voor mensen die in Nederland wonen kun je het als volgt instellen:
Indien je de BTW van de verzendkosten wilt weergeven kun je de belastingstatus op “Belastbaar” zetten. Let er dan wel op dat je het bedrag excl. btw invult in WooCommerce. Voor meer informatie over de BTW kun je ook het artikel BTW instellen in WooCommerce bekijken.
Voor de internationale en lokale bezorging werkt het eigenlijk precies hetzelfde. Bij de internationale bezorging kun je de landen selecteren waar je naartoe wilt verzenden en bij lokale bezorging kun je de postcodes invullen waar lokale verzending voor toegestaan is.
Verzendkosten op basis van het gewicht
Het kan zijn dat de standaardopties in WooCommerce niet voldoen aan wat jij precies zou willen. Zo kan het bijvoorbeeld zijn dat je verzendkosten wilt rekenen per ton, pallet of op basis van het gewicht van het product.
Wat je dan kunt doen is verschillende verzendklasse maken. Als voorbeeld zal ik hieronder laten zien hoe je de verzendkosten kunt verhogen voor producten boven de 15 kg. Je kunt dezelfde stappen doorlopen wanneer je de verzendkosten op basis van iets anders wilt bepalen.
Het eerste wat we moeten doen om is een aparte verzendklasse aanmaken. Je kunt dit doen door naar “Producten -> Verzendklassen” te gaan. Je kunt hier een naam en slug (voor in de url) invullen voor de verzendklasse die je wilt aanmaken en eventueel ook een beschrijving (niet noodzakelijk).
Zorg er vervolgens ook voor dat je deze verzendklasse hebt ingesteld bij de verzendmethoden bij de producten die meer dan 15 kg wegen.
Wat je verder nog moet doen is teruggaan naar “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden” en dan naar de instelpagina van “Vast tarief”. Je kunt dan bij het kopje “Extra kosten” klikken op “kosten toevoegen” en dan krijg je de mogelijkheid om extra verzend- of verwerkingskosten in te vullen. Tevens kun je aangeven of de extra kosten per artikel, per bestelling of klasse moeten worden toegevoegd.
Let op: Deze kosten komen bovenop het standaardtarief. Vul dus alleen de extra kosten die erbij komen in.
Klik tot slot nog even onderaan de pagina op opslaan en vanaf dat moment zal er extra verzendkosten betaald worden bij een bestelling van een product dat boven de 15kg weegt en waar ook de juiste verzendklasse aan gekoppeld staat.
Om alles nog veel uitgebreider te kunnen instellen is het ook zeker de moeite waard om de plugin “Table Rate Shipping for WooCommerce” te bekijken.
Gratis verzending vanaf een bepaald bedrag
Je kunt in WooCommerce regelen dat er bij bestellingen vanaf een bepaald bedrag geen verzendkosten in rekening worden gebracht. Je kunt dit instellen op de instelpagina van “Gratis Verzenden”.
Wanneer je bijvoorbeeld bestellingen gratis wilt verzenden vanaf een bestelbedrag van € 50,- dan kun je instellen dat mogelijkheid tot gratis verzenden mag worden weergegeven. Je kunt dit als volgt instellen:
Uiteraard kun je de minimum bestelbedrag aanpassen naar het bedrag wat je zelf in gedachten hebt. Verder heb je tevens de mogelijkheid om aan te geven dat de verzendkosten gratis zijn bij een kortingsbon.
Een minpunt aan dit alles is wel dat WooCommerce niet zorgt dat het vaste tarief vervalt, maar dat de gratis verzending een keuze is geworden. Je kunt daarom gratis verzending het beste bovenaan zetten bij de verzendmethoden. Je kunt dit eenvoudig doen door Gratis verzending naar boven te slepen. Op deze manier zorg je ervoor dat gratis verzending automatisch geselecteerd staat wanneer dit beschikbaar is.
Ik hoop dat dit artikel je wat meer duidelijkheid heeft gegeven over hoe je het de verzendmethoden en kosten kunt instellen op je WooCommerce webshop.
Hoe kan ik in woocommerce instellen dat als ik 1 of 2 boeken koop de verzendkosten 3,50 zijn (brievenbuspost) en als ik meer boeken koop de verzendkosten 6,75 zijn (pakketpost).
Voor zover ik weet is het helaas niet standaard mogelijk in WooCommerce om dit te bereiken. Met de plugin “Table Rate Shipping for WooCommerce” is het volgens mij wel mogelijk om dit te bereiken door, maar als je 100% zekerheid wilt hebben kun je het van te voren ook nog even aan de pluginmaker vragen.
Goedenavond,
Weten jullie misschien hoe ik aparte verzendklassen in kan stellen bij internationale bezorging?
Bij internationale bezorging pakt WooCommerce alleen het tarief wat je daar invult en pakt het helaas de verzendklasse niet over.
Met de plugin table rate shipping for WooCommerce zou het wel moeten kunnen. Ik heb dit alleen niet getest, dus voordat je de plugin aanschaft kun je ook nog even vragen aan de pluginmaker (just to be sure).
Hi Maikel,
Duidelijk , bedankt voor je antwoord! Ik ga eens kijken naar die plugin.
Goedemiddag Maikel,
Verhelderend artikel! Ik maak gebruik van meerdere opties: vast tarief, gratis verzending (boven €50,00) en probeer verzendklasse in te stellen voor zware producten. Echter worden zware producten boven €50,00 gratis verzonden i.p.v. dat deze volgens het hoge tarief gaan. Hoe kan ik dit verhelpen?
Met vriendelijke groet,
Je kunt naar “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden -> Vast tarief” gaan en bij verzendklasse -> Berekeningstype aangeven dat de duurste verzendkosten voor de duurste verzendklasse in rekening wordt gebracht.
Volgens mij krijg je dan als klant de keuze om te kiezen voor gratis of het vaste tarief. Wat je vervolgens dus nog moet doen is ervoor zorgen dat de gratis verzendkosten bij bepaalde producten verborgen blijft, zodat er altijd betaald moet worden.
In onderstaande topic op het WordPress.org forum kun je bekijken hoe je dit kunt doen.
https://wordpress.org/support/topic/woocommerce-hiding-free-shipping-from-certain-products
Test nog wel even of het werkt, ik heb dit nog niet bij de laatste versie gedaan.
Goedemiddag Maikel,
Mijn complimenten voor je website. Erg nuttige informatie! Ik ben op het moment bezig met een WooCommerce webshop waarbij ik de betaalmethodes iDeal, Contant (bij ophalen of afleveren) en op rekening wil realiseren en de verzendmethodes ophalen (gratis), bezorgen in één betreffende straat (gratis), bezorgen binnen een regio (€ 5,- verzendkosten en een minimum besteding van € 50,-)
Ik kom er niet uit wat betreft het betalen op rekening en wat betreft het bezorgen binnen een regio met de € 5 verzendkosten en een minimum besteding van € 50,-) heb jij hier misschien nog tips en/of suggesties?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Robin
Bij lokale bezorging kun je postcodes instellen waar een ander verzendtarief voor geldt, er is echter niet de mogelijkheid om een minimumbesteding in te vullen bij lokale bezorging. Wellicht dat het met een van de plugins kan die genoemd worden in dit artikel, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Voor betalen op rekening heb ik eigenlijk nog nooit een mogelijkheid of extensie voor gezien. Wat je wel zou kunnen doen is voor de methode “cheque” gaan en dat je vervolgens zelf alles handmatig in het factureringssysteem zet. Ideaal is dit echter niet.
Bedankt voor je reactie! Ik merk dat deze methodes inderdaad niet echt vaker voorkomen in WooCommerce.
Ik wil verschillende verzendmethoden kunnen toepassen op verschillende producten. Ik heb de plugin ‘Table Rate Shipping’ ingericht op verhoudingen prijs/gewicht etc., maar ik loop alleen tegen een probleem aan.
Dit is een voorbeeld bestelling (verzendkosten):
8 ansichtkaartjes: €0,20 p/st., €0,70 per 10 (brievenbuspost)
1 koffer: €6,95 (1 pakketje)
2 krukjes: €13,90 (2 pakketjes)
1 Metalen kist (15kg): Alleen afhalen
Totaal komt WooCommerce op een verzendbedrag van €16,88 (incl. BTW)
Mijn eigen berekening zou uitkomen op 1,60+6,95+13,90=€22,45 (Excl. BTW). Waar gaat het fout?
Verder is het laatste item alleen afhalen, maar dat komt niet terug bij het afrekenen, dus lijkt het verstuurd te worden. Het liefst krijg ik een melding/waarschuwing in de winkelmand dat het item niet wordt verstuurd.
Help?
Wat er precies misgaat kan ik vanaf hier niet zien en daarnaast kun je dit waarschijnlijk het best aan de maker van de plugin vragen. Hij (of het support team) zal hier het snelst antwoord op weten.
Dat je meerdere verzendmethode aan producten koppelt komt volgens mij ook door deze plugin dus kun je ook beter aan de maker vragen om meteen een goed antwoord te krijgen.
Dag Maikel,
Bij het toevoegen van verzending naar Belgie aan mijn site loop ik tegen twee problemen aan:
1. Verschillende verzendtarieven instellen voor NL en BE lukt. Maar ik wil ook twee verschillende gratis verzending-tarieven instellen. Hoe doe ik dat?
2. Van mijn betaalmethodes is er maar 1 relevant voor BE. Kan ik instellen dat alleen die methode zichtbaar is voor de Belgische klant?
Eigenlijk zou ik dus liefst willen dat de klant na de winkelwagen eerst het adres invult en dan pas de bijbehorende mogelijkheden voor verzending en betaling krijgt te zien. Is dit mogelijk?
Alvast bedankt!
Helaas zitten deze functies niet ingebouwd en zal je naar plugins moeten kijken om dit probleem op te lossen.
1. Je zou kunnen kijken naar de gratis plugin WooCommerce advanced free shipping. Met deze plugin zou het mogelijk moeten zijn.
2. Dan kom je al snel uit bij de plugin WooCommerce gateways country limiter.
Is het mogelijk om een verzendmethode toe te voegen? Of te dupliceren?
Zo zou ik 2 x lokale bezorging willen gebruiken.
– een die gelimiteerd is tot bepaalde postcodes rondom de winkel. Die producten worden gratis of goedkoop geleverd.
– een voor het leveren aan alle andere postcodes.
De optie “vast tarief” heb ik al gebruikt voor het afhalen in postpunten.
Wanneer je veel verschillende verzendmethoden en kosten wilt gebruiken wordt je in WooCommerce toch al snel gedwongen om gebruik te maken van een externe plugin. Het is namelijk standaard niet mogelijk om zelf extra verzendmethoden en kosten toe te voegen, tenzij je de technische kennis hebt en dit zelf kunt bouwen voor je website.
Je komt daarom vaak al snel uit op een externe plugin. In dit geval zal table rate shipping for WordPress je de mogelijkheid bieden om meerdere zones te maken met verschillende verzendtarieven.
ik heb het probleem bij mij wordpress webshop.
met bestellingen die wel geplaats worden maar nog niet aan komen bij de klant. Is dit een probleem in WooCommerce ?
zo ja hoe los ik dit probleem op.
Wat komt er niet aan? Ik neem aan dat je het over e-mails hebt na een bestelling? Je zou even kunnen kijken naar het artikel “E-mail instellingen in WooCommerce“. Je moet in ieder geval kijken of de bestelling in verwerking mail staat ingeschakeld en of de bestellingen na betaling ook op in verwerking komen te staan.
Indien alles goed staat maar er nog steeds geen mails verzonden worden kun je het best even controleren of de cronjobs ingeschakeld staan op je server of dat hier het probleem ligt, waardoor er geen mails verzonden worden.
Wat een handige website!
Ik zou mijn verzendkosten graag variabel willen maken, afhankelijk van het aantal ansichtkaarten dat iemand besteld. Is het mogelijk om dit toe te passen? Graag zou ik vier varianten willen:
5 kaarten € 1,50
10 kaarten € 3,00
hoog brievenbus tarief van € 3,95
pakketprijs van € 6,95
Ik verkoop alleen kaarten, dus kan niet per product soort een verzendtarief hanteren.
Met de instellingen die standaard in WooCommerce zitten gaat dit in ieder geval niet. Wel zijn een aantal dingen mogelijk met de plugin table rate shipping for woocommerce
Zo kun je met deze plugin gebruik maken van de “simple bundling” functie om aparte verzendkosten te maken wanneer een klant meerdere producten koopt. Ik weet niet wanneer je een hoog brievenbus of pakketprijs wilt hanteren, maar ik zou even op de pluginpagina kijken naar de verschillende mogelijkheden die je hebt om te kijken of dit ook met deze plugin mogelijk is.
Hetzelfde is overigens ook mogelijk (Wellicht nog iets uitgebreider, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen) met WooCommerce E-Commerce Bundle Rate Shipping.
Hij blijft bij mij maar op verzenden gratis staan , terwijl ik dat niet aan heb gevinkt
Fixed it
Goed om te horen, waar lag het aan?
Had je toevallig een extra plugin of iets dergelijks die ook met de verzendmethode te maken had en dit veroorzaakte?
Ik heb een vraag over Verzending. Internationale bezorging
Is het mogelijk meerdere pagina’s aan te maken aan de hand van “methode titel” bijvoorbeeld Internationale bezorging cat 1 met bijbehorende landen en dan cat 2 met de daarbij behorende landen die ik dan zelf selecteer?
Of is deze optie slechts 1 maal.
Hartelijk dank alvast
Deze optie is standaard helaas maar 1 keer mogelijk om te gebruiken, terwijl het toch wel vrij standaard is dat je internationaal verschillende tarieven wilt hanteren per Hopelijk dat het in de toekomst dus wel standaard mogelijk gaat worden in WooCommerce.
Voor nu zou je een plugin als table rate shipping for WooCommerce kunnen gebruiken die ook in het artikel genoemd staat. Hiermee kun je wel per land(en) een aparte verzendmethode instellen.
ik heb een probleem bij mijn verzendingsmethoden
ik geef lokale verzending in speficiek land belgië en een bedrag = ok
wanner ik vast tarief kies speficiek land nederland en ik geef daar een bedrag in, geeft woocommerce bij afrekenen gratis aan, ook doet woocommerce dit bij internationaal tarief , waar ik als specifiek land duitsland heb opgegeven
de eerste keer dat ik internationaal tarief instelde lukte dit wel
maar dan heb ik de prijs veranderd en blijft er nu dus voor de landen nederland en duitsland verzndmethode: kost(gratis) staan ipv het bedrag
kan je me helpen?
Heb je bij gratis verzending ook de landen geselecteerd waar het geldig voor is? Wanneer je hier alle landen hebt staan en het bedrag is niet heel hoog, dan zal vast tarief en internationaal tarief gewoon de mogelijkheid.
Verder neem ik aan dat je wel overal een tarief hebt ingevuld, anders kan WooCommerce op een andere verzendmethode die beschikbaar is terugvallen.
Hallo,
Bij mijn producten staat een tab Extar informatie, waarin het gewicht en maten voor verzending staan die ik onder Verzendmethodes heb ingevuld. Dit wil ik juist niet daar zien. Is dat uit te zetten?
Dit zou je kunnen doen door onderstaande code in het functions.php bestand van je thema te plaatsen:
Wij hebben de volgende verzendmethodes:
– Bezorgen Nederland
– Bezorgen België
– Afhalen in onze showroom
Nu bieden we 2 artikelen aan die alleen afgehaald kunnen worden wat er ook duidelijk bij staat, maar toch ontvangen wij regelmatig orders van mensen die Bezorgen Nederland (of Belgie) aan klikken. Is het mogelijk om in te stellen dat die twee producten alleen afgehaald kunnen worden?
Is niet standaard mogelijk, maar je zou eens kunnen kijken naar de code op de volgende website.
http://wpquestions.com/question/showChrono/id/9951
Wel zou je hier nog wat aanpassingen aan moeten doen om het op je eigen website werkend te krijgen en voor de juiste dingen, maar het principe is hetzelfde.
Beste Maikel,
Wat ontzettend veel informatie heb jij op je site staan, echt super handig!
Nu heb ik bovenstaande allemaal doorgelezen en zie ik mijn ‘probleem’ er nog niet tussen staan. Wij zijn op de achtergrond bezig een webshop te starten. Deze is dus nog niet zichtbaar op mijn website. Voor de verzendkosten hebben we de table rate inmiddels gebruikt en dit werkt aardig. Echter blijft ‘Verzendmethoden’ heel lullig onder het totaalbedrag staan. Dit smoelt niet met de rest en is naar mijn mening overbodige informatie daar je ook al verzendkosten hebt staan. Is er een manier om de tekst ‘Verzendmethoden’ te verwijderen?
Hartelijke groet,
Jessica
Als het door de tekst door de plugin gegenereerd wordt, dan zal er een aparte class aanhangen en kun je het waarschijnlijk eenvoudig verbergen van de pagina met behulp van CSS.
Wij hebben bij verzendkosten afhalen en vast tarief aangevinkt.
Bij bestellen krijgen we een van beide te zien (ligt aan de selectieprioriteit in Verzendmethoden) Dus de klant kan niet kiezen wat hij wil.
Weet je zeker dat je niet een plugin hebt die hiervoor zorgt en dat het beide aanstaat? Standaard is het namelijk zo dat WooCommerce juist wel alle opties in beeld geeft.
Beste Maikel,
Ik heb geen plugins aanstaan. Ik zou niet weten welke de boosdoener kan zijn. Er zijn 2 plugins actief op de site: WP Supercache en Woocommerce. WP Supercahe heb ik uitgezet en dat hielp niets.
Dan durf ik het ook niet te zeggen. Ik kan niet zien hoe alles ingesteld staat en als het beide verzendmethoden aanstaan en beschikbaar zijn voor de gebruiker die een bestelling doet, dan hoort WooCommerce beide verzendmethoden te laten zien.
Beste Mailkel,
Verzendkosten kom ik er niet uit.
Zie jij kans om in te loggen en dat te fixen? Stuur me dan een mail.
Sorry, maar dat doe ik niet. Wanneer ik dit ga doen blijf ik natuurlijk bezig omdat iedereen dit wel wil. 😉
Daarnaast zie ik op dit moment als ik de website bekijk beide verzendopties zichtbaar in een dropdown menu.
Heb in Woocommerce zelf ook geen plugins aanstaan.
Ha Maikel,
Handige post. Txs!
Waar ik tegen aanloop is dat voor het bedrag van de verzendkosten, de verzendmethode staat (bijv. ‘vastbedrag’ E 2,25;). Dit zorgt er voor dat de verzendkosten niet mooi verticaal zijn uitgelijnd met de bedragen van de bestelde producten die erboven staan en van het totaal bedrag er onder. Ik wil dus af van ‘vast bedrag’ tekst. In standaard woocommerce methode lijkt dit niet mogelijk, en als ik in Table rate shipping plugin (plus versie) de tekst verwijder, dan berekent de site helemaal geen verzendkosten meer (want weet niet waar je woont, ook al is dat wel degelijk ingevuld).
Een suggestie voor mij?
dank voor het meedenken
MvG
Michel
Ik zie nergens meer “vast bedrag” staan, maar wel verzendmethode postnl. Waarschijnlijk heeft dit thema een aparte checkout template waar het niet helemaal goed staat.
Het eenvoudigste om alle bedragen op dezelfde lijn te krijgen is door het met CSS op te lossen. Je zou het kunnen proberen door de volgende code in het style.css bestand van je child theme te plaatsen:
Ha Maikel, dank voor je snelle reactie.
Helaas, code heeft allerlei effecten maar niet het gewenste. Een van de effecten van de code is, dat hij helemaal geen verzendkosten meer kan berekenen. Hij meldt: “…vul adres in om te kijken of…” etc. Zelfs als het adres is ingevuld. Geen prijs meer te zien.
Ik gebruik dus de genoemde plug in Table rate shipping plus. Daar kan je een naam geven aan de verzendmethode die je gebruikt. In mijn geval heb ik daar (inderdaad) ‘PostNL’ van gemaakt. Ik dacht: gewoon deze tekst weghalen, maar dan gebeurt precies hetzelfde als met jou code. Het lijkt er dus op of de tekst en de prijs ‘hard gekoppeld’ zijn en een mutatie, welke dan ook (tekst weghalen, geheel uitlijnen) leidt tot het niet meer kunnen berekenen of presenteren van de verzendkosten. wat ik wil moet toch mogelijk zijn als ik naar andere webshops kijk. Nog enig idee/suggestie? Eerder tegengekomen?
Nogmaals dank.
MvG
Michel
Maikel,
Excuses: vergeet mijn post van 5 minuten geleden. Is niet waar wat ik daar zeg blijkt inmiddels.
Je code werkt prima!
Sterker nog, hij werkt te goed, want past uiteraard positie bedragen op andere plekken op de website ook aan. Bijvoorbeeld in winkelwagen icon bovenaan rechts op home page loopt tekst nu door prijs heen. Maar goed je hebt in ieder geval bewezen dat verzendmethode tekst en prijs wel degelijk uitgelijnd kan worden. Ik ga er verder mee (en als je nog een tip heb hoe ik genoemd probleem weer kan oplossen, ofwel er voor zorg dat de code alleen een effect heeft op de bedragen in de side bar op cart en Payment zou dat helemaal geweldig zijn.)
MvG
Michel
Is kwestie van de CSS code specifieker maken op een bepaald element in plaats van het richten op alle amount classes. Voor de afrekenpagina zal het iets als dit zijn:
Ha Maikel,
inderdaad is de oplossing. dank!
MvG
Hoi Maikel,
Ik heb een poosje zitten zoeken maar kan geen 100% sluitend antwoord vinden. Ben op zoek naar het volgende. Ik gebruik de WooCommerce Product Price Based on Countries plugin en heb zowel prijzen in EUR als USD. Is er een mogelijkheid om de shipping costs ook in twee valuta in te stellen, en dat WC de juiste valuta pakt op basis van Geolocate?
BVD voor je reactie,
Reijer
Standaard is dit in ieder geval niet mogelijk in WooCommerce, maar je zou kunnen kijken naar de plugin WooCommerce Currency Switcher. Deze plugin past ook de valuta van de verzendkosten aan.
Hallo,
Bij al mijn producten bied ik twee opties aan: ‘vast tarief’ en ‘afhalen’. Ik heb nu 1 ander product waarbij ik alleen maar ‘vast tarief’ wil en niet ‘afhalen’. Hoe stel ik dit in voor dit specifieke product?
Dank voor hulp,
gr
Tom
Is helaas niet heel eenvoudig te bereiken zonder technische dingen. Je zou de code op deze website als basis kunnen gebruiken en aanpassen om ervoor te zorgen dat afhalen niet zichtbaar is bij een bepaald product.
Ik weet helaas op dit moment geen plugin die je hierbij kan helpen.
Dankjewel voor je reactie. Helaas is mijn kennis niet groot genoeg om codes aan te gaan passen.
Toch bedankt!
Beste Maikel,
Waar zou deze code geplaatst moeten worden, zodat deze niet overschreven wordt bij een update?
Dank
gr
Tom
Wanneer je codes wilt plaatsen die niet overschreven worden bij een update, dan zal je dit in een child theme moeten plaatsen.
De code die op de website beschreven staat kun je in het functions.php bestand in je child theme plaatsen.
Hi Maikel!
Wat een handige en toffe site heb je gemaakt! Held!
Ik had een vraagje m.b.t. de verzendmethodes bij het afrekenen. Kan je het woord verzendmethodes ook aanpassen in verzendkosten? Ik loop me kapot te zoeken in alle php’s maar kan het niet vinden. Er is namelijk maar 1 manier van verzenden en het staat dubbel als het eruit ziet als:
Verzendmethode: bezorging € 4.95
Alvast bedankt!
Ja, dit is mogelijk. Je hoeft hier niet voor in de code te zoeken, maar kunt beter het vertaalbestand aanpassen.
Het vertaalbestand van WooCommerce kun je vinden in de map wp-content/languages/plugins en is aan te passen met een programma als Poedit. Een andere optie is om de plugin Loco translate te installeren op je website om vanaf je website het vertaalbestand aan te passen.
Hi… leuk blog artikeltje kan je mij wellicht ook vertellen waar ik de developers of bekende bugs kan vinden. Sinds mijn update naar de nieuwe versie van Woocommerce doet de functionaliteit gratis verzenden het opeens niet meer. Super frustrnt natuurlijk want dat is best belangrijk voor ons. Super bedankt voor je reactie alvast! 🙂
Oei vervelend en apart dat het opeens niet meer werkt. Op Github van WooCommerce kun je bugs vinden die aangegeven worden door andere mensen.
Verder kun je denk ik nu het best even tijdelijk terug naar de vorige versie waar alles nog wel goed functioneerde en op een testwebsite testen of je het nog aan de praat kunt krijgen of dat je wacht op de volgende versie van WooCommerce in de hoop dat het daar wel weer werkt.
Beste Maikel,
Ik zie de extra kosten knop/optie niet bij Vast tarief. Ik gebruik storefront theme in combinatie met Woocommerce.
Heb jij een idee waarom dit niet zichtbaar is?
Groet,
Marteijn
Het ziet er in de huidige versie ondertussen alweer iets anders uit dan in bovenstaande artikel. Het is er echter nog steeds.
Onder het kopje Verzendklasse Kosten staan de extra kosten die je kunt invullen.
Deze had ik wel gevonden maar niet de optie ‘extra kosten per artikel’. In de dropdown heb ik nu de 2 opties staan: Per klasse en Per bestelling en mist dus de derde optie zodat je per artikel verzendkosten kan laten berekenen. Graag je reactie.
Dat kun je tegenwoordig anders doen door een som te gebruiken (zie vraagteken naast kosten).
Voorbeeld: 5.95 * [qty]
Dag Maikel,
Ik heb een gelijkaardige vraag.
Kan ik als volgt werken:
– Vast tarief = levering in postkantoor
– Extra kost = Mensen optie geven om te kiezen voor priority zending bij hen thuis.
Kan dit denkt u?
Alvast bedankt
Daar zou je een extra verzendmethoden voor moeten aanmaken.
Hallo Maikel,
Ik kan je hulp goed gebruiken en ik hoop dat je het antworod weet. Bij mij blijven de verzendkosten op gratis staan, terwijl ik gratis verzenden niet heb aangevinkt. Heb ik iets fout gedaan in mijn instellingen?
Alvast bedankt,
Renzo Gerritsen
Heb je wel een vast tarief als verzendkosten ingesteld?
Beste Maikel,
Volgens mij heb ik mijn vraag nog niet voorbij zien komen.
Hoe kan ik “vast tarief” bij afrekenen wegkrijgen als “gratis verzending” bereikt is. Tevens moet afhalen binnen de mogelijkheden blijven.
Daarvoor zal je de code op deze pagina in het functions.php bestand van je thema kunnen plaatsen.
Hallo Mailkel,
Mooi hoe je dit forum opgezet hebt en zoveel oplossingen weet aan te dragen. Top!
Ik heb twee vragen:
1. Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat klanten hun leverdatum kunnen invoeren. (het gaat om bloemen, dus ‘shipping’ is niet aan de orde. Daarbij komt dat na 12.00 uur de volgende dag geleverd kan worden.
2. In het bestelproces wil ik graag dat klanten verplicht zijn om de tekst voor een (visite)kaartje of lintje in te voeren, maar krijg dat niet voor elkaar.
We komen er alleen door tekst bij opmerkingen te laten plaatsen, maar erg handig is dat niet.
Heb jij de oplossingen?
1. Je zou eens kunnen kijken naar een plugin als: Order Delivery Date for WooCommerce
2. Lastig. Ik zou niet 1, 2, 3 een eenvoudige oplossing weten in dit geval.
Is het mogelijk om bij de verzendkosten nog een optie te plaatsen?
Dit i.v.m. aansluitkosten per productgroep?
(Gratis afleveren in verpakking, Begane grond € 0,00, Bezorgen , plaatsen en aansluiten witgoed begane grond € 10,-, Bezorgen, plaatsen en aansluiten smart TV € 20,-, Bezorgen, plaatsen en aansluiten witgoed op verdieping € 30,-).
Heb zelf een aantal opties getest, echter helaas nog zonder succes.
Mocht iemand een tip hebben dan verneem ik die graag 🙂
Alvast bedankt.
Het is wel mogelijk, maar inderdaad wel een lastige klus. Je zou eens kunnen kijken of de plugin Table Rate Shipping uitkomst kan bieden.
Ik ben opzoek naar een webshop programma maar ik kom er niet zo goed uit. weet jij of woocommerce aan deze eisen voldoet?
Must haves:
iDeal koppeling
Zelf de velden van het formulier kunnen bepalen per product
Verschillende “thank you pages” kunnen instellen per product
Automatisch afronden van orders na betaling
Automatisch versturen order bevestiging email (bij reeds betaald /nog openstaand)
Automatisch versturen factuur (na afgeronde betaling)
Nice to have:
Ruimte om tekst toe te voegen in de formulieren (denk aan extra productomschrijving)
Mogelijkheid om vanuit het programma te crediteren.
Met WooCommerce is het volgende geen probleem met hier en daar wel de extra plugins die nodig zijn:
– iDeal
– Thank you pages
– Bevestigingsmail
afronden moet je wel, waarna de mails verstuurd worden en facturen automatisch via woocommerce lukt niet echt.
productomschrijvingen heb je ruimte genoeg voor en of je vanuit het WooCommerce zelf kunt crediteren is afhankelijk van de payment provider.
Hallo Maikel,
allereerst mijn complimenten voor dit forum. Ben er erg blij mee!
Ik ben bezig een website op te zetten voor een cafetaria welke uiteraard lokale bezorging gebruikt. Er zijn een aantal postcodes ingevoerd waarbinnen bezorgd wordt. Daarbuiten wordt niet bezorgd….. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik in groningen woon ik wel gewoon kan afrekenen terwijl er inhet scherm staat: er zijn geen verzendwijzen beschikbaar controleer je adres etc. Is het mogelijk om dit te blokkeren? kan ik ervoor zorgen dat er alleen afgerekend kan worden als je binnen de toegekende postcodes woont?
ik verneem graag van je.
Met vriendelijke groet Eddie
Ik dacht eerlijk gezegd altijd dat als er geen verzendoptie was je niet verder kon komen dan het moment dat je daadwerkelijk de bestelling plaatst.
Heb je dit al eens getest? Je kunt dan wel op de afrekenpagina komen, maar dus niet betalen als het goed is.
Wow ik heb je forum direct in de favorieten gezet.
Echt veel informatie.
Helaas kan ik niet direct mijn vraag vinden.
Ik heb verschillende verzendmethodes aangemaakt.
Ophalen- gratis
Vast- bedrag
zaterdag- bedrag
internationaal – bedrag.
Nu wil ik dat standaard het vast – bedrag aangevinkt staat echter hij blijft ophalen als eerste keuze aangeven.
Soms geeft dat wat problemen.
Weet jij wellicht hoe dit is op te lossen?
Groeten,
Maurice
Je kunt bij “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden” de selectieprioriteit instellen per verzendmethode. Je zal in dit gedrag vast- bedrag bovenaan moeten zetten.
Weet iemand of je op een pagina gelijk alle verzendkosten makkelijk kunt invoeren ipv per product!!
Dit algemene verzendmethoden en kosten kun je instellen bij “WooCommerce -> Instellingen -> Verzendmethoden”. Wanneer je echt per product verschillende verzendkosten wilt aanmaken zal je het toch echt per product moeten instellen of met behulp van verschillende verzendklassen.
Hallo Maikel,
Hartelijk dank voor je informatie.
Mijn vraag aan jou is:
Hoe kan ik het gewicht van de uiteindelijke zending bundelen zodat er 1 verzendtarief uitkomt. Ik heb allerlei producten die per stuk +/- 500 gram wegen. Bij elkaar is dat natuurlijk al snel 2 of 3 kilo. Ook ga ik grotere bestellingen leveren van ongeveer 15 kilo. Maar dat gewicht weet je pas als de bestelling rond is.
Hoop dat je mij een beetje begrijpt.
Alvast bedankt,
Hanna
bijv.: 0-10 kg 8,15 euro
Ik heb dit ook weleens bij een klant gehad en dit toen vervolgens opgelost met behulp van de plugin WooCommerce Weight Based Shipping.
Goedenavond Maikel van de Weerd,
Ik heb een probleem met de BTW in de shop en winkelwagen en vroeg me af of u me hiermee zou kunnen helpen?
In de shop wil ik de producten incl. BTW.
In de winkelwagen wil ik de producten incl. BTW.
In de winkelwagen wil ik de verzendkosten incl. BTW.
In de winkelwagen wil ik alleen een totaal BTW zichtbaar van product(en)+verzendkosten.
Bij WooCommerce – Instellingen – Belasting – Belastingopties staat nu:
Activeer belastingen en belastingberekeningen *vinkje aan*
Ja, ik wil prijzen inclusief belasting invoeren *vinkje aan*
Belastingklasse voor verzendkosten: Standaard
Toon prijzen in de winkel: Inclusief belastingen
Toon prijzen gedurende bestellen en afrekenen: Inclusief belastingen
Toon belasting totalen: Alles één totaal
Bij WooCommerce – Instellingen – Belasting – Standaardtarieven staat nu:
Landcode Staatcode Postcode Plaats Belasting in %
NL * * * 21
Belastingnaam Prioriteit Samengesteld Verzendmethoden
BTW 1 vinkje uit vinkje aan
Bij WooCommerce – Instellingen – Verzendmethoden – Verzendmethoden staat nu:
Berekening van de verzendkosten
Activeer verzending *vinkje aan*
Activeer de verzendkostencalculator op de winkelmandpagina *vinkje aan*
Verberg verzendkosten tot er een adres is ingevoerd. *vinkje uit*
Geactiveerd: Vast tarief (flat_rate) en Vast tarief (international_delivery).
Bij WooCommerce – Instellingen – Verzendmethoden – Vast tarief staat nu:
Inschakelen/uitschakelen *vinkje aan*
Methode Titel *Vast tarief*
Beschikbaarheid *Specifieke landen*
Specifieke landen *Nederland*
Belastingstatus *Belastbaar*
Kosten *niets ingevuld*
“Aangetekende post” Verzendklasse Kosten *8,50*
“Brievenbuspost” Verzendklasse Kosten *4,50*
“Gratis verzending” Verzendklasse Kosten *0*
Berekeningstype *Per bestelling – Reken verzendkosten voor de duurste verzendklasse*
Bij Productgegevens van het Product staat bij Algemeen:
Reguliere Prijs (€) *120*
Belastingstatus *Belastbaar*
Belastingklasse *Standaard*
Bij Productgegevens van het Product staat bij Verzendmethoden:
Verzendklasse *Aangetekende post*
Het probleem + voorbeeld (product van 120 euro incl. btw):
In de shop en winkelwagen geeft hij de prijzen van de producten weer EXCL. BTW. 99,17 euro (moet 120 euro zijn)
In de winkelwagen staat bij Totaal “inclusief 0,00 euro BTW” (waar dus 20,83 euro moet staan)
Als ik in winkelwagen klik op “Verzendkosten berekenen” en Nederland selecteer, springen de kosten van het product ineens naar 120 euro. En de verzendkosten springt naar 10,29 euro. (wat 8,50 moet zijn)
In de winkelwagen staat na verzendkosten berekenen bij Totaal “inclusief 22,61 euro BTW” (wat 22,31 moet zijn).
Kunt u me helpen?
Met vriendelijke groet,
Suzanne
Dit soort dingen zijn over het algemeen beter te beantwoorden door het allemaal even te kunnen zien, maar in principe als aangegeven staat de kosten inclusief btw getoond moeten worden, dan zal dit ook moeten gebeuren in de shop.
Wellicht dat er ergens een conflict door ontstaat in combinatie met een andere plugin? Een optie om dit te achterhalen is door alle plugins op WooCommerce na even te deactiveren en te controleren of het probleem er dan nog is.
Het helpt soms ook om de instellingen gewoon nog een keer op te slaan, waardoor het soms opeens wel werkt.
Hallo Maikel,
onze klanten plaatsen orders en betalen op factuur binnen 14 dagen netto.
weet jij een manier om deze betalingsmethode in te stellen en wel de orders direct op ‘in behandeling’ te zetten?
dank!
groeten,
jeroen
Helaas, ik weet hier niet een eenvoudige oplossing voor.
Hallo Maikel,
Wat een berg werk hierboven verzorgd door je, echt respect;)
Ik zag hierboven ergens een soortgelijke vraag, maar je had meer info nodig, maar de vrager had niet meer gereageerd, dus ik zit nog met mijn vraag.
Ik ben voor het eerst een website aan het bouwen met een gedeelte voor online bestellen en afrekenen. Het gaat allemaal goed, maar ik ben aan het stoeien met één puntje:
De shop is voor een containerboer die containers binnen zijn regio levert en ophaalt. De verzendkosten zijn in de bedragen verrekend, dus daar hoef ik niks in te stellen. Alleen ik moet het zo instellen dat alleen mensen binnen zijn regio kunnen bestellen aan de hand van de postcode. Nu heb ik lokale bezorging aangevinkt en alle postcodes ingevuld waar er bezorgd wordt. Alleen als ik als test een adres en postcode ver buiten de regio invul, gaat de bestelling gewoon door.
Ik hoopte dat als je een postcode invoert buiten de regio, je dan een soort melding krijgt dat er niet bezorgd wordt in de ingevulde postcode, maar toch werkt het niet zo.
Ik zal waarschijnlijk wel iets fout doen, maar echt geen idee wat. Heb jij enig idee misschien?
Bij voorbaat dank!
Karim
Bij de verzendmethoden kun je alleen de verzendkosten instellen, dus wat dat betreft is het logisch dat de bestelling doorgaat.
Wanneer je echter alleen lokale bezorging hebt ingesteld en iemand vult een postcode in buiten het gebied hoor je de volgende melding te zien te krijgen:
“Er zijn geen verzendmethoden beschikbaar. Controleer je adres nogmaals of neem contact met ons op voor hulp.”
Dit is het geval wanneer je alleen lokale bezorging hebt aangevinkt en alle andere verzendmethoden uit hebt staan. Wanneer iemand vervolgens probeert af te rekenen komt er ook een melding dat de bestelling niet voltooid kan worden omdat er geen geldige verzendmethode is.
Bij mij gaat iets niet goed.
Als verzendmethodes heb ik aangevinkt ‘vast tarief’, ‘lokale bezorging’ en ‘afhalen’.
Ik heb bij ‘vast tarief’ netjes de verzendkosten ingevuld, 6,95.
Maar als ik in de test in de winkelwagen wil afrekenen staat er bij ‘vast tarief’ (Gratis). Dit terwijl er wel degelijk kosten zijn ingevuld en alles aangevinkt staat. Wat doe ik niet goed?
Wellicht ook gratis verzendkosten vanaf een bepaald bedrag ingesteld?
Hai Maikel,
Dank je wel voor je artikel, ik geloof dat ik dankzij dit artikel begrijp waarom mijn verzendkosten niet klopten. Ik heb als verzendklasse kosten brievenbuspakje staan en geactiveert. Hier heb ik de kosten van 3,50 aan gekoppeld. Maar dat telt hij er dus bij op 🙁
Is er een andere manier hoe ik dit werkend krijg in de nieuwste versie van alles?
Ik heb nu geprobeerd het -0.83 (ex.BTW als bedrag te doen, maar dat werkt ook niet.
Daaronder heb ik een dropdown menu met “Berekeningstype” en dan kan ik per hoogste verzendklasse kiezen of per apart.
De kosten van de verzendklasse komen inderdaad bovenop het standaard tarief. De enige manier met de standaard WooCommerce mogelijkheden is dat je meerdere verzendklasse maakt en alle producten koppelt aan een bepaalde verzendklasse.
Het standaard tarief kun je dan op 0 zetten en dan worden vervolgens altijd de kosten van de verzendklasse gebruikt zonder dat er iets bovenop komt.
Je moet dan wel bij berekeningstype aangeven of je verzendkosten voor alle verzendklasse apart wilt laten rekenen of dat altijd de verzendkosten van de duurste verzendklasse genomen wordt als de verzendkosten.
Hi Maikel,
Bedankt voor alle info en deze mogelijkheid! Ik heb een vraag over het instellen van de BTW bij de Locale bezorging. Nu las ik dat de locale bezorging zonder BTW wordt ingevoerd maar als ik dat doe.. gaat het mis. Deze moet op 3,95 komen maar ik krijg steeds 3,94. Als ik Op 3,26 invoer, maar ook als ik 3,2644 of 3.264462809917 invoer.. Weet jij misschien wat ik het beste kan doen om de kosten op 3,95 te krijgen bij het afrekenen?
Dank!
Ik heb helaas ook geen oplossing. In voorgaande versies van de plugin werkte het namelijk wel op de manier die je zelf omschrijft. Deze methode gebruikte ik ook altijd.
Sinds een bepaalde WooCommerce versie (nog niet zo heel lang geleden volgens mij) werkt het echter helaas niet meer. Wellicht dat het in een komende versie weer wordt hersteld.
In de nieuwste WooCommerce versie (2.5.4) is het weer opgelost.
Hi Maikel,
Alles hierboven doorgelezen maar net de items waar mijn vraag ook over gaat… die worden niet verder door de vraagsteller beantwoord :(. Ik probeer het dus nog een keer in de hoop dat we nu samen wel op het antwoord komen.
Ik heb een vast tarief ingeschakeld en een vast tarief voor buitenland. Geen gratis verzending dus (ook niet boven een bepaald bedrag). Toch komt de optie vast tarief te staan bij de verzendkosten op onderstaande manier :
vast tarief (gratis).
Ik snap er geen hout meer van ;). Vanalles geprobeerd, ook het instellen van de verzendklasse, maar eigenlijk zou dit niet hoeven volgens mij. Bij een andere webshop werkt de instelling wel, maar hier krijg ik hem niet werkend.
Enig idee?
Hoort inderdaad gewoon te werken wanneer de kosten ook zijn ingevoerd. Ik durf niet 1,2,3 te zeggen wat het probleem dan is. Wellicht dat er een extra plugin is geïnstalleerd die dit veroorzaakt?
Ik heb het zelfde probleem Joyce. Wat is je oplossing geweest?
Beste Maikel,
In onze website bieden wij 3 “verzendkeuzes”. Tot 2 weken geleden kon een bezoeker nog een andere verzendkeuze kiezen. Nu kan je wel op een andere keuze klikken, maar de website zet de 1e keuze altijd weer terug.
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor je reactie,
Mvg
Frans
Wellicht een plugin die voor een conflict zorgt? Het is zo te zien ook een dropdown menu, wat volgens mij standaard niet zo is. Wellicht dat dit met elkaar te maken heeft (hoeft niet)
Beste Maikel,
ik ben al dagen bezig en tot heden geen oplossing. Hopelijk weet jij de oplossing!
Op de webshop http://www.styledlx.com werkt alles naar behoren. Ook de verzendkosten binnen NL en gratis verzendkosten boven 25,- worden automatisch berekend.
Echter, het vaste tarief internationaal wil maar niet werken. Ik krijg continu de melding:
“Er zijn geen verzendmethodes beschikbaar. Controleer je adres of neem contact met ons op indien je hulp nodig hebt.”
Ik heb de optie uiteraard ingeschakeld. Specifieke landen ingevuld maar niets wilt baten.
Help!
Vriendelijke groeten,
Ilona
En als je kiest voor exclusief landen (en hier Nederland invult)? Zolang je bij de Algemene WooCommerce instellingen de landen hebt ingevuld die mogen bestellen zal dit verder ook geen rare problemen opleveren en lost het wellicht wel dit probleem op.
Hallo Maikel
Ik heb Schipping Table Rate geïnstalleerd, maar als ik naar Table Rate en ik zet de landen erin die ik wil , slaat hij deze niet op. Ik heb Table Rate aangeklikt als verzendmethode en de rest uit. Wat doe ik Fout
Groet Wiel
Als de dingen niet opgeslagen worden zal er iets niet helemaal ingevuld zijn of is er wellicht een conflict met een andere plugin.
Hallo Maikel,
Ik verstuur in 3 landen, Duitsland – Oostenrijk- Zwitserland
Ik heb ook 3 producten, als voorbeeld A – B- C
Ik heb de Shipping Zones ingesteld, als Duitsland-A, Duitsland-B, Duitsland-C en zo verder voor Oostenrijk- Zwitserland.
Daarna heb ik de Shipping Rates ingestel
Gewicht Min Max Kosten
Duitsland-A 0,1 4 10
4 8 20
Enz.
Maar dit werkt niet, wat doe ik fout ?
Ik verzend verschillende producten, op verschillende manieren, maar hij telt maar één verzendkosten, terwijl alle kosten opgeteld moeten worden.
Hoe moet ik dit instellen ?
Groet Wiel
Lijkt erop dat je een ergens een vinkje hebt staan bij de plugin dat er maar voor 1 verzendklasse kosten in rekening mogen worden gebracht.
Hallo Maikel,
Ik ben bezig met het instellen van de verzendklassen, maar ik kom er niet helemaal uit: Wat ik wil is het volgende:
Bij verhuurde artikelen: alleen optie tot afhalen en contant afrekenen bij afhalen
Bij verkochte artikel: berekening verzendkosten obv. type product en contant betalen bij afhalen.
Is dit in te richten in Woocommerce?
Groet,
Vincent
Uiteraard. Je moet dan de mogelijkheid hebben om per product verzendmethoden te kiezen. Dit kan niet standaard, maar met behulp van een plugin als Woocommerce Product Shippings per Product wel. Wellicht zijn er ook andere, dat moet je even uitzoeken.
Hallo Maikel,
Ik wilde heel graag weer een beroep doen op je expertise.
Ik heb een “webshop” gedeelte toegevoegd aan een website van een klant van mij. Het gaat om een containerverhuur bedrijf.
Nu werken ze in een bepaalde regio en heb ik alle postcodes stuk voor stuk opgezocht en ingevuld bij lokale bezorging.
Alleen kregen we vandaag een mail van een klant die wilde bestellen, maar het niet lukte, ondanks dat hij gewoon binnen de regio valt.
Wat blijkt nu het probleem te zijn: Ik heb dus alleen de 4 cijfers van een postcode ingevuld. Als ik in het afrekenscherm alleen de 4 cijfers (3628) intoets, dan werkt alles goed en kun je de bestelling afmaken. Maar als je de 2 letters achter de postcode toevoegt krijg je de melding van “geen verzendmethodes beschikbaar. Dit is wel erg lastig, aangezien iedereen ook de 2 cijfers achter de postcode invult.
Heb jij enig idee hoe dit is op te lossen ?
Alvast dank
Ja, dit is vrij eenvoudig. Achter de cijfers moet je altijd een * plaatsen en dan worden de letters ook meegenomen.
haha. Je moet het net even weten:)
Wederom super bedankt.
Groet,
Hi Maikel!
Ontzettend tof artikel, ik heb de reacties doorgespit maar volgens mij staat mijn vraag er nog niet tussen!
Ik ben een webshop aan het maken, gekoppeld aan een fysieke winkel. Graag zou ik alleen de optie willen waarin klanten het online bestellen, maar in de winkel komen afrekenen (contant of pin).
Is dit mogelijk? en zo ja, hoe kan ik dit instellen? ik kom er zelf helaas niet uit. Alvast bedankt!
Gr, Bo
Je kunt cheque of directe bankoverschrijving hiervoor gebruiken en alle gegevens aanpassen.
Goedemiddag,
Ik wil dvd’s verkopen en daar een vast tarief aan verzendkosten voor rekenen: € 3,95. Naar mijn idee heb ik het juist ingesteld, maar de vaste verzending blijft naar een aantal keren bijwerken op ‘Gratis’ staan. Ook wanneer ik het product helemaal opnieuw toevoeg. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Mijn instellingen: http://www.pinksterfeest.com/wp-content/uploads/2016/05/verzendinstellingen.png
Het resultaat: http://www.pinksterfeest.com/wp-content/uploads/2016/05/vastetarief.png
Hartelijke groet,
Marten van der Meulen
Gratis verzending ook aanstaan vanaf een bepaald bedrag?
Goedemorgen Maikel,
Heb bijna alle berichtjes hierboven gelezen, maar ik heb niet gezien hoe je nou precies de verzendkosten invoert binnen Woocommerce wanneer een bestelling hoger is dan het aantal kg.
Vb. tot 20 kg zijn de kosten 6,75 en van 20 tot 40 kg 13,50.
Hoe en waar vul je dit nou in? Ik hoor graag van je
Ik denk dat het toch een beetje gelukt is, want de extra verzendkosten worden wel toegevoegd bij de idealbetaling alleen je ziet het nog niet bij de optelling van de bestelling. Hier staat nog steeds vast tarief 6,75 terwijl de bestelling echt zwaarder is dan de 20 kg.
Is het ook mogelijk om het bedrag achter vast tarief weg te laten???
Ja, je kunt het bedrag weghalen met behulp van CSS. Voor de bezoekers is dit echter wel onduidelijk omdat de verzendkosten dan niet meer meteen bekend zijn.
Je kunt in elk geval de volgende code gebruiken in het style.css bestand van je thema (liefs child theme).
Maak je verder wel gebruik van verschillende verzendklasse om het tarief aan te laten passen aan de hand van de kilo?
Een andere handige plugin die je hiervoor kunt gebruiken is WooCommerce Weight Based Shipping.
Ik heb de voorgestelde plugin geïnstalleerd en geactiveerd, maar nu krijg ik alleen nog de verzendmethoden: “ophalen (gratis)” te zien. Het vaste tarief staat niet meer ingeschakeld. Wanneer ik nu test, worden er helemaal geen verzendkosten gehanteerd maar staat hij dus default op “ophalen”. Wat gaat er fout?
Je moet bij alle producten een gewicht invullen en bij de plugin ook instellen hoeveel de verzendkosten zijn per gewicht.
Ik ben een webshop op de achtergrond aan het maken met allerlei verschillende artikelen met verschillende gewichten. Ik kan hem nog niet publiceren want de “oude website” draait nog. Ik lever nationaal en internationaal en wil graag de PostNL tarieven invoeren. Ik kom er echter niet uit. Heeft iemand voorbeelden van hoe e.e.a. ingevoerd moet worden?
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp.
Gaat met de standaard instellingen waarschijnlijk ook niet lukken als je per land voor verschillende gewichten tarieven wilt invullen. Je zou kunnen kijken naar de plugin Table Rate Shipping for WooCommerce.
Hoi Maikel,
Zou je mij kunnen helpen met het volgende:
Ik heb 3 verzendmethodes en meerdere betaalmethodes, ik wil graag dat GRATIS VERZENDING EN IDEAL de standaard instelling is.
Ik heb Woocommerce Versie: 2.6.1 en kan nergens vinden hoe je deze prioriteit in kan stellen. Heb jij een idee?
Je kunt de volgorde aanpassen, dit bepaald de prioriteit.
Beste Maikel, ik heb 2 vragen:
– kan het zijn dat je sinds kort niet meer kunt kiezen voor ‘verzendklassen’? Als ik naar ‘producten’ ga staat ‘verzendklasse’ er nl niet meer bij.
– voor mijn grote/zware/meerdere producten reken ik € 6,75 verzendkosten ipv € 2,95.
Als iemand verschillende producten bestelt die allebei groot/zwaar zijn moet diegene ineens € 10,55 ipv € 6,75 betalen. (kleine producten kosten € 2.95 en het verschil is € 3,80). Dit verschil wordt kennelijk opgeteld bij de verzendkosten van € 6,75.
Weet jij hoe dit kan, en hoe ik dit kan herstellen?
Alvast bedankt, tientalenten.
Hoi,
Is dit oude informatie want ik zie die opties niet staan als ik op verzendmethoden klik.
Doe ik iets fout of klopt deze info niet meer vanwege een update?
Mvg
http://www.burostaal.nl/verzendmethodes-instellen-woocommerce-2-6/
Hier heb ik mijn antwoord gevonden! 😀
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als H. Bij verzendmethodes staat niets. Ik kan wel een klasse (bijv. hoger dan 1 kilo) invoeren, maar kan daar nergens een bedrag aan vast koppelen.
Hey Laura. Ik heb inmiddels een nieuw artikel over de verzendmethodes en verzendzones geschreven. Sinds WC 2.6 is er namelijk het een en ander veranderd:
http://www.wcommerce.nl/woocommerce-verzendkosten-verzendmethoden/
Michael,
Ik hoop dat je mij kan helpen, zoals je duidelijk al heel wat mensen verder geholpen hebt.
Ik werk met Woocommerce 2.6.4 en lever aan Nederland (€5) en België (€4) en gratis ophalen is ook een optie. Door een verzendklasse aan te maken werken de eerste 2 opties. Echter Gratis ophalen, verschijnt niet als keuze mogelijkheid. Deze staat nochtans ingesteld bij Verzendzone, met regio’s België en Nederland. Vroeger werkte dit wel nog, dus ik vermoed dat er ergens iets veranderd is met één van de laatste upgrades? Enig idee of ik nog ergens iets moet aanpassen?
Kun je een link naar je webshop plaatsen?
Goede middag
Ik zit met het probleem dat ik de verzendtkosten niet ingesteld krijg.
Stap, voor stap ben ik je uitleg gaan volgen maar ik stuit op opties ik jij aan geef maar ik helemaal niet te zien krijg?
Zou het kunnen dat dit een oude handleiding is of heb ik iets fout gedaan?
Ik hoop dat je mij kan helpen met de oplossing, dan kan ik eindelijk mijn site afmaken. 🙂
Mvg, Atelier, Silverdust By Yenthl.
Welke opties krijg je precies niet te zien? Gaat het om de methodes die staan onder Instellingen → Verzendmethoden, of om methodes die staan op de productpagina zelf?
Ik heb het probleem kunnen oplossen. 🙂
Na je berichtje heb ik nog wat zitten rond zoeken met dat wat je schrijft en alles doe het nu. ^_^
Ook stond bij mij ‘virtueel’ aan gevinkt bij de producten waardoor ik niets te zien kreeg.
Maar alles werkt nu!
Nu nog de puntjes op de I zetten en mijn site is klaar.
Dank je wel,
je reactie heeft goed geholpen.
Geweldig! Drop eens een linkje als je site eenmaal online staat! Mvg, Anwar (collega van Maikel)
Hier is de link van mijn site 😉
http://silverdust-yenthl.nl/
Hij in nu zo goed als klaar alleen loop ik nog te stoeien met wat problemen met de taal, ik wil hem volledig in het Engels maar dat gaat hier en daar nog fout, ik hoop ook dit op te lossen dan ben ik echt helemaal trots op dit werk ^_^
Ik hoop dat je mijn site leuk vind 🙂
Groetjes Silverdust.
Hallo,
Ik ben een webshop in woocommerce aan het maken met storefront thema voor mijn partner. De site is af…op 1 ding na, wat ik maar niet in orde krijg :s
Bij het afrekenen wordt het totaal netjes getoond van de producten en de betaalmogelijkheden maar de verzending wordt niet bijgeteld of de keuze wordt niet getoond…
2 zones (BE en NL) met elk van deze zones 3 opties (vast tarief, gratis verzending vanaf x, afhalen).
Ik krijg het maar niet voor elkaar…
Hey Fabio, kun je een link naar de shop plaatsen? Dan kunnen we meekijken.
hallo Anwar,
http://www.ikkleedmijtweedehands.be
thx alvast
onder THE FLAMINGO COLLECTION staan enkele ‘testartikelen’ om mee te experimenteren…
Opgelost;
Oorzaak was dat elk product ‘virtueel’ was. Bij deze als iemand ooit hetzelfde probleem zou hebben.
Is het mogelijk om de btw van de verzendkosten te tonen?
Ben erg benieuwd!
Is er een reden waarom je dit aan de klant zou willen tonen?
Hi Anwar,
Ja zeker! Transparant over de kosten zijn? Lijkt mij meer dan normaal om bij het product al de verzendkosten voor dit product te zien? Zodat je tijdens de check out niet op verrassingen stuit. Volgens mij is het niet mogelijk.
kan je ook Table Rate koppelen met verzendzones om deze boven aan te kunnen krijgen in de verzend keuze dit omdat wij ook brievenbuspost hanteren.
mvg Frans
Hey Frans, de nieuwe manier waarmee verzendkosten worden ingevoerd werkt in WooCommerce tegenwoordig wat anders als in dit artikel. Wat je met brievenbuspost of brievenbus pakketten kunt doen is drie verzendklasses aanmaken: Pakket, brievenbuspakket en briefpost. Als je vervolgens een verzendzone ‘Nederland’ hebt aangemaakt kun je daar bijvoorbeeld ‘PostNL’ en ‘Gratis verzending’ aanmaken (de laatste staat er volgens mij standaard). Bij PostNL (of met wie je het ook stuurt) kun je vervolgens de drie verzendopties ieder een eigen tarief geven. Bij het product in je webshop hoef je vervolgens alleen te selecteren onder welke verzendklasse ie valt. Hoop dat dit een antwoord was op je vraag. We gaan sowieso nog een uitgebreide video maken over de complete werking van de (nieuwe) WooCommerce verzendkosten.
Veel info! Top
Wel ff een vraag:
1. hoe kan ik een keuze tussen ophalen of bezorgen implementeren
2. hoe kan ik een bezorgtarief voor binnen de woonplaats instellen en hoe voor de rest van NL.
Ik heb Table Rate Shipping
Volgens mij kom ik er wel uit…..echter…….
Wanneer een client een product wil, hoe zorg ik er dan voor dat hij/zij een keuze kan maken voor binnen of buiten woonplaats laten bezorgen.
Dus, stel iemand woont in A’dam en wil het gewoon in A’dam laten bezorgen…..maar als deze persoon niet in A’dam woont maar bijvoorbeeld in Den Haag. Voor A’dam wordt een ander bedrag berekend dan voor in Den Haag.
Check ons nieuwe artikel over verzendmethoden en verzendkosten. Daarin worden verzendzones ook behandeld: http://www.wcommerce.nl/woocommerce-verzendkosten-verzendmethoden/
Check het nieuwe artikel over verzendkosten en verzendmethoden vanaf woocommerce 2.6: http://www.wcommerce.nl/woocommerce-verzendkosten-verzendmethoden/
Hi Anwar,
Ik heb een vraag over de verzendkosten voor verschillende regio’s. Ik heb een webshop waarbij de standaard verzendkosten €8,50 zijn. Dit bedrag is met uitzondering van de waddeneilanden, hiervoor bedragen de verzendkosten €14,50. Ik heb de postcodes waarvoor deze verzendkosten moeten gelden. Hoe vul ik deze precies in?
Alvast bedankt!
Met de plugin Table Rate Shipping kun je per postcode regio’s verschillende verzendkosten of voorwaarden hanteren: https://woocommerce.com/products/table-rate-shipping/
Enkel postcodes met wildcards invoeren bij verzendzones (15*, 10*, etc.) zonder deze plugin werkt (voor Nederland) niet.
Hallo Anwar,
Als ik in ‘Verzendzones’ een ‘Verzendmethode’ wil toevoegen, kan ik wijzigingen niet opslaan.
Ergens in een oudere vraag, zag ik dit probleem ook staan. Er werd gezegd dat waarschijnlijk dan niet alles was ingevuld.
Nu heb ik alle verzendmethoden verwijderd, en alleen ‘Afhalen’ toegevoegd. Hierin hoef ik niets te veranderen, maar als ik klik op ‘Wijzigingen opslaan’ klik, staat pagina ook vast en wordt er niet opgeslagen.
Afgelopen week heb ik WordPress en WooCommerce geïnstalleerd dus ik ga ervan uit dat ik de nieuwste versies heb.
Ik hoop dat jij de oplossing hiervoor hebt.
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Kees-Jan
Heb je nog andere plugins geïnstalleerd? Kunnen soms voor conflicten zorgen.
Geen extra plugin voor de verzending.
Ik heb:
– . ipv , geprobeerd en andersom;
– maximaal 2 decimalen achter de comma;
– Alleen proberen op te slaan als: ‘gratis verzenden’ of ‘vast’ of ‘ophalen’;
– etc.
Steeds als ik op ‘Wijzigingen opslaan’ klik, blijft de pagina vast staan.
Net heb ik de WooCommerce Table Rate Shipping geïnstalleerd.
Hopelijk werkt dit wel al is het met een omweg.
In Woocommerce heb ik ingesteld dat je ook de bestelling over kan boeken via je bankrekening (directe overschrijving) waarna de bestelling bij binnenkomst van de betaling verzonden wordt. Nu is het zo dat in de mail waar de verzendbevestiging en track en trace gegevens staan de volgende mededeling wordt weergegeven:
Maak je betaling direct over op onderstaande bankrekening voor een spoedige verzending. Vermeld hierin je bestelnummer als betalingskenmerk. Je bestelling wordt direct verstuurd zodra de betaling binnen is.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze mededeling alleen op de bedankpagina en in de bevestiging van bestelling mail komt en niet in de verzendbevestigingsmail. Erg verwarrend voor een klant die al heeft betaald.
Hopelijk weten jullie een uitkomst?
Dag Anwar
“Indien je de BTW van de verzendkosten wilt weergeven kun je de belastingstatus op “Belastbaar” zetten. Let er dan wel op dat je het bedrag excl. btw invult in WooCommerce.”
Verzending kost 5€ incl. BTW en heb het excl. BTW (4,13€) ingevuld in de instellingen zodat het mooi als 5€ incl. BTW verschijnt in de winkelwagen en betaalpagina.
Het probleem echter: ik heb zowel producten aan 6% BTW als 21% BTW. Bij een product aan 21% BTW berekent hij alles correct, maar bij 6% BTW verzending (als hoofdproduct in de winkelwagen 6% is) rekent hij maar 4,38€ door het lagere BTW-percentage.
Weet jij een oplossing zodat dit toch weer 5€ is voor producten aan slechts 6% BTW?
Alvast bedankt!
Groeten
Gilles
Bij het afrekenen worden al dan niet verzendkosten in rekening gebracht, afhankelijk van de bestelling. En telkens weer komt er door een of andere oorzaak de keuze ‘verzenden’ erbij te staan. Als klanten verzendkosten moeten betalen maar deze knop kiezen, dan verdwijnen de verzendkosten en is verzenden opeens gratis. Niet de bedoeling. De knop verschijnt spontaan en gaat daarna niet meer weg.
Geen idee meer waar te zoeken (ook online niet meer) en mijn collega heeft al een paar keer van de grond af de website opnieuw gebouwd (omdat dit een zgn goudentip was). Mijn vragen zijn: wáár komt die onnodige keuze vandaan, hoe te voorkomen en vooral hoe krijgen we die weg?
Hopelijk is hier iemand die helpen kan; voor mijn WooCommerce webshop wil ik o.a. producten aanbieden die extra te bestellen zijn bij een bepaald ander product. Een soort uitbreidingsset. Wanneer deze uitbreidingsset besteld wordt bij het andere product hoeft de klant hiervoor geen extra verzendkosten te betalen. Het is gelukt om met een verzendklasse de verzendkosten voor de uitbreidingssets op 0 te zetten. Echter, ik zou willen dat wanneer een uitbreidingsset ‘los’ besteld wordt, er wél verzendkosten in rekening worden gebracht. Enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen?
Hallo met interesse de video zitten bekijken over de verzendmethoden, daar deze gewijzigd zijn. ik heb een kleine webshop, die zowel naar Nederlandse klanten als aan bijv. Belgische klanten levert. Nu gaat het bij mij met name over je voorbeeld over brievenbuspost je plaatst daar 1 artikel in, vervolgens de microfoon. Het is voor mij duidelijk dat hij dan van verzendklasse wijzigt, maar nu bestellen ze van het eerste product 10 (past het niet meer in de brievenbus) bij mij lukt het niet om het dan naar pakketpost over te laten gaan.
Graag hoor ik hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen. (ben een echte digibeet en niet zo goed in Engels dus een (Nederlands) voorbeeld zou erg fijn zijn.
Ik wil graag de de verzendmethoden zodanig instellen dat
-mensen bij sommige producten alleen ‘afhalen’ kunnen aanvinken
-dat ik alleen binnen een bepaalde stad bezorg
-dat buiten die stad alleen afhalen een optie is
Ik heb de optie ‘lokale bezorging’ niet in mijn verzendmethoden staan. Moet ik daar een extra plugin voor hebben?
Alvast bedankt Groetjes Daan
Hii,
Fijne site, duidelijke uitleg!
Ik ben op zoek naar de manier om een postcode gebied in te vullen op de webshop. Ik wil namelijk alleen bezorgen in Zuid-holland, omdat wij de pakketten zelf bezorgen en het niet mogelijk is via bv PostNL. Is hier een plugin voor?
Wij bezorgen onze producten zelf, en nu wil ik graag de bezorgkosten verhogen als mensen maar 1 doos bestellen. standaard bezorgkosten zijn 4,99 maar bij 1 doos moeten de bezorgkosten naar 9 euro. Mogelijk om dit in te stellen in woocommerce?
Ik gebruik postcode shipping, helaas gebruiken we in nederland cijfers en letters. Dus een prijs vaststellen lukt dan niet om dat de plugin alleen cijfers gebruikt. Heeft iemand een oplossing.
goedenavond ik begrijp er niks van ik heb geen verzendmethode tabblad bij mijn instellingen.
geachte helpers,
ik heb een vraag. Wij hebben een webshop. (www.mx5-shop.nl) Nu loopt de webshop aardig goed en worden er ook meerdere artikelen per bestelling verzonden. Nu versturen wij via DHL. Tot 2kg is een bepaald bedrag maar bestellingen boven de 2kg zijn duurder.
mijn vraag is : hoe stel ik in dat als het totaalbedrag van de bestelling meer dan 2kg is dat de verzendkosten dan ook automatisch worden bij gewerkt.
ik weet dat je verzendklassen kan maken per artikel.
Als ik bv 1 klein pakket heb valt het onder de gewichtsklasse: onder 2kg.
als ik hier meerdere paketten van gheb in 1 bestelling word valt het in de gewichtsklasse: boven de 2kg. hoe stel ik in dat het automatisch word berekent dat het in een andere verzendklasse valt (dus verzendklasse van totaal gewicht)
Ik wil de verzendkosten aan de hand van een postcode instellen. Hoe kan ik de tekst ‘postcode’ veranderen naar ‘4 cijfers postcode’?
Dit zodat ik niet alle postcodes met letters hoeft toe te voegen?
Hoi
Op mijn woocommerce site wil ik verschillende soorten artikelen verkopen.
Alles kan opgehaald worden, sommigen worden met pakketdienst verstuurd, maar sommige artikelen bezorgen we zelf op afspraak met de klant.
Kun je instellen dat de klant alleen de keuze heeft uit bijvoorbeeld bezorging door ons en afhalen per artikel?
Bezorging door ons is ook maar één keer per week en pakketdienst kan dagelijks, dus de klant zou niet moeten kunnen kiezen voor pakketdienst indien het door ons bezorgd wordt.