Mollie voor WooCommerce
Wanneer je een WooCommerce webshop hebt, dan heb je natuurlijk ook een betaalprovider nodig om betalingen te ontvangen via iDeal, PayPal, Bancontact/MisterCash, en andere betalingsmogelijkheden.
Wij maken voor de website Foodie.nl gebruik van Mollie en zijn hier erg tevreden over. De Mollie plugin wordt goed up-to-date gehouden voor WooCommerce, de prijzen per transactie zijn netjes en support kun je ook altijd probleemloos krijgen.
In dit artikel laten we je graag zien hoe je Mollie werkend kunt krijgen op je WooCommerce website en welke mogelijkheden er zijn.
Officiële Mollie plugin voor WooCommerce
Er zijn meerdere WooCommerce plugins voor Mollie in de omloop waarvan er meerdere betaald zijn.
Het is echter zo dat Mollie zelf een plugin heeft ontwikkeld en deze gratis beschikbaar stelt via de officiële WordPress Plugin Directory. De officiële plugin heet “Mollie Payments for WooCommerce“.
Zodra je de plugin hebt gedownload en geactiveerd kun je naar “WooCommerce -> Instellingen” gaan en op het tabblad Afrekenen klikken. Je kunt hier meteen de Live API Key invullen of de testmodus inschakelen met behulp van de Test API Key.
Zodra je een API key hebt ingevuld en de pagina opnieuw hebt opgeslagen kun je zien via welke betalingsmogelijkheden klanten allemaal kunnen betalen.
Bij de test API zullen dit alle betaalmogelijkheden zijn en wanneer je de live API hebt ingevuld zullen de betaalmogelijkheden actief staan die je zelf hebt ingesteld in je Mollie Profiel.
Alle betaalmogelijkheden zijn verder nog te bewerken. Zo kun je betaalmogelijkheden aan/uit zetten, de naam aanpassen, aangeven of het logo weergegeven moet worden, en de omschrijving invullen.
Kosten Mollie als betaalprovider
Waar Mollie eerst altijd een stukje hoger lag in de kosten dan andere betaalproviders, is dit ondertussen allang anders en doen ze gewoon prima mee met de transactiekosten per bestelling.
- iDeal: € 0,29,-
- PayPal: € 0,10 + PayPal
- Bancontact/MisterCash: € 0,25 + 1,5%
- Creditcard: € 0,25 + 1,8% (binnen Europa) / 2,8% (buiten Europa)
Mollie Dashboard
Alle bestellingen die op je WooCommerce website gedaan worden komen natuurlijk in het besteloverzicht van WooCommerce te staan. Mollie heeft echter ook zelf een dashboard waar je real-time betalingen kunt zoeken, een handige saldo pagina hebt en altijd fijn in beeld hebt hoeveel beschikbare saldo je hebt.
Daarnaast is het ook altijd leuk om de grafieken te bekijken hoe goed je het de afgelopen dagen hebt gedaan.
Mollie abonnementen
Nog een handig voordeel van Mollie waar lang niet alle betaalproviders de mogelijkheden voor hebben, is dat je gebruik kunt maken van abonnementen.
Deze kunnen volledig automatisch geïncasseerd worden, gespreid betalen is mogelijk en nog allerlei andere dingen. De eerste betaling om toestemming te verlenen voor het automatisch incasseren kan gedaan worden via de normale betaalmethodes.
Zodra toegang verleent is om automatisch te incasseren hoef je in Mollie alleen nog maar aan te geven hoeveel je wilt incasseren en wanneer. Je hebt er verder dus geen omkijken meer naar.
Begin je ook al enthousiast te worden over Mollie? Start direct met Mollie als betaalprovider
Hoi,
Ben ook zeer te spreken over deze Mollie plugin.
De kosten zijn echter € 0,29 en niet € 29,- ;-)) per transactie
Hoi,
Ik heb Woocommerce geinstalleerd en een Mollie account aangemaakt. Gisteren mijn Live Api-key ontvangen en ingevoerd in de Woocommerce instellingen. Nu kan ik mijn instellingen niet meer benaderen, omdat ik dan de foutmelding krijg dat mijn website het verzoek momenteel niet kan verwerken.
Zodra ik de Mollie plugin verwijder kan ik er wel weer bij. Heel vreemd en onwenselijk, want ik wil juist de koppeling maken zodat mijn webshop werkt.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Dank alvast voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vraag.
Kun je een screenshot maken van de melding en hier een link plaatsen naar die afbeelding? Ik denk dat het je PHP memory betreft. In dit artikel lees je hoe je die verhoogt: http://wpwereld.nl/wordpress-wit-scherm/ Laat me weten of het heeft geholpen.
Hoi Anwar,
Dankjewel voor je reactie. Fijn!
Inmiddels is er een update geweest van Woocommerce, waardoor deze bug opgelost is.
Als je maandelijkse abonnementen wilt verkopen, kun je dan de eerste betaling als een ander bedrag instellen dan de overige maandelijkse bedragen?
Bijvoorbeeld: de 1ste maand betalen mensen 1 euro, en daarna elke maand 10 euro?
Groetjes!
Werkt Mollie abonnementen al icm Woocommerce?
Ja. Je kunt dit bijv. gebruiken i.c.m. de WooCommerce subscriptions plugin.
Hoi Anwar, De mollie plugin met recurring betalingen is toch nog helemaal niet vrijgegeven, dus weet je zeker dat dit al werkt? (Ik zit er zelf op te wachten.)
Bedoel je de plugin? Ik weet niet zeker of de functionaliteit daar al in zit gebakken. Ik sprak ergens in oktober met een van de makers tijdens een WooCommerce meeting en die gaf aan dat ie eind 2016 zou moeten werken. Met de API is het iig wel alvast beschikbaar https://www.mollie.com/nl/recurring
Het is mijn nou niet duidelijk als ik mollie recurring abbenmenten wil gaan gebruiken of ik dan ook WooCommerce subscriptions plugin moet downloaden, kosten namelijk 199.
Aangezien ik wil gaan starten vind ik dit meteen een serieus bedrag.
Iemand anders andere tips hoe ik abonnementen kan aanbieden als starter.
Als je het met WooCommerce wilt doen is dat wel de beste optie. Voor iedere ondernemer geld overigens dat je zult moeten investeren in je bedrijf als je wilt dat klanten ook geld aan jouw product of dienst besteden 😉
Bedankt voor de reactie Anwar.
Je hebt helemaal gelijk alleen alleen om te starten vind ik voor gebruik vab service het een hoop geld.
Als ik het buiten wocommerce doe, zijn er dan wel andere opties ?
Je hebt genoeg andere membership software voor WordPress. De vraag is alleen of daar een iDeal plugin voor is en die ook nog eens recurring payments kan activeren.
VRAAG 1
Ik gebruik WooCommerce en Mollie op mijn site sinds een paar dagen. Van een vriendin begreep ik dat bij haar die facturen gelijk automatisch werden verwerkt in MoneyBird. Bij mij is dat echter niet het geval. Ik moet ze nog handmatig verwerken. Terwijl naar ons idee ons beider instellingen hetzelfde zijn. Hoe kan ik het instellen dat dat bij mij de facturen ook automatisch worden verwerkt?
Ik had deze vraag al bij MoneyBird neergelegd, maar zij verwezen door…
VRAAG 2
Na betaling worden mensen doorgeleid naar ‘een’ pagina (die blijkbaar niet meer klopt).
Waar / hoe kan ik dat aanpassen?